Wyszukaj

Reklama

Obsługiwane przez usługę Blogger.
wtorek, 4 grudnia 2012

Żeby przygotować profesjonalne CV, trzeba wiedzieć kilka rzeczy. Oto one, zebrane i zestawione w przystępny sposób. Kto stara się o pracę, powinien wiedzieć, że na początku jest zawsze CV. Żeby odnieść sukces, trzeba przygotować je w taki sposób, aby rekrutujący chciał zaprosić kandydata na rozmowę. Jak to zrobić?


Podkreślić mocne strony
Dopasować się do potrzeb pracodawcy
Uwzględnić papierki
Zainteresować odbiorcę

Profesjonalne CV ma przede wszystkim podkreślić mocne cechy potencjalnego pracownika. To niby oczywiste, a jednak nie dla wszystkich. Wiele osób traktuje ten dokument tak, jak kiedyś traktowało się życiorys. Jako miejsce, w którym po kolei wypisywane są kolejne miejsca pracy, edukacji i hobby.
W dzisiejszych czasach, gdy o jedno stanowisko bije się kilkadziesiąt, a często i kilkaset osób, trzeba postępować inaczej. Profesjonalne CV powinno dać rekrutującym pojęcie o tym, kim jest kandydat i dlaczego go wybrać. Naprowadzić ich na te jego cechy, które mogą pomóc w zdobyciu posady.

Aby to osiągnąć, trzeba skoncentrować się na potrzebach pracodawcy. Podkreślić te elementy zawodowego przygotowania i doświadczenia, które wymagane są na dane stanowisko. O innych jedynie wspomnieć. Bo jeśli ktoś kandyduje na stanowisko handlowca, niekoniecznie musi opisywać wszystko, co robił pięć lat wcześniej jako księgowy.

Profesjonalne CV jest więc swojego rodzaju narzędziem, które można wykorzystać do zwrócenia na siebie uwagi. Żeby było efektywne, należy najpierw dokładnie przestudiować ogłoszenie. Sprawdzić, czym zajmuje się firma i tak dopasować dokument, żeby spełniał wymagania potencjalnego pracodawcy.

Nie można zapomnieć o papierkach. To właśnie profesjonalne CV jest tym miejscem, w którym należy wspomnieć o wszystkich posiadanych certyfikatach, uprawnieniach czy dyplomach. Warto oczywiście uporządkować je w taki sposób, aby pierwsze szły te wymagane przez rekrutujących lub związane ze stanowiskiem.

W tym miejscu należy zrobić ważne zastrzeżenie: nie wolno kłamać. Jeśli ktoś nie ma jakiegoś certyfikatu, niech o nim nie pisze. Prędzej czy później ktoś będzie chciał zweryfikować podane informacje i może być nieprzyjemnie.

Ponieważ rekrutujący oglądają zwykle dziesiątki CV, warto pokusić się o działanie, które przyciągnie ich uwagę. Nie należy przy tym sięgać po metody w rodzaju fikuśnego zdjęcia, dziwacznej czcionki czy innych niestandardowych form. Lepiej generować zainteresowanie merytoryką.
Przykład? Przy opisie stanowiska, na którym się pracowało, można zamieścić informację o odniesionym sukcesie. W ten sposób można upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu: pokazać, że znamy się na robocie i dać rekrutującym przyczynek do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. A przecież o to właśnie w tym chodzi.

Profesjonalne CV ma na celu wywołanie określonej reakcji: chęci zaproszenia kandydata na spotkanie. Wówczas będzie można pokazać się z jeszcze lepszej strony. O ile oczywiście kandydat będzie w stanie to zrobić. To już jednak temat na inny materiał.

---
Jak powinno wyglądać profesjonal CV i list motywacyjny?
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Translate

Popularne posty

Obserwatorzy